צלול-מאמרים>>הזיהום ברמת גן נמשך
 
 
חיפוש באתר:  


  מיני ברים-חם/קר
  ברים ריצפתיים
  קולרים ומשקורים
  מוצרים נוגדי אבנית
  מטהרי מים
  מערכות אוסמוזה הפוכה
  מסנני מים תוצרת ארה"ב
  ערכות מסננים להחלפה
  מסנני מים
  בטיחות ומיגון
  מוצרים משלימים
  שרות ותחזוקה
  שאלות נפוצות
  מאמרים בתחום המים
  מסננים למקררים
  מיני בר מתצוגה/יד שנייה
  מכונות קפה לבית ולמשרד
  מרככי מים Brita
  אוסמוזה לתעשייה
 

זיהום המים ברמת גן נמשך

המפעל שנסגר לפני 20 שנה עדיין מזהם
יום שלישי, 6 בספטמבר 2005, 8:11 מאת: צפריר רינת, הארץ


מהמחקר עולות ראיות לכך שפליטת חומרים רעילים מהקרקע נמשכת ללא הפסקה
לפי מחקר שערכה נציבות המים, הזיהום שפלט מפעל תע"ש בגבעתיים ממשיך להתפשט. במי שתייה באזור התגלה זיהום מעל התקן המותר.

זיהום שנפלט ממפעל ברמת גן ממשיך להתפשט ולהוות סיכון בריאותי 20 שנה אחרי שהמפעל עצמו נסגר - זהו אחד מהממצאים האחרונים של מחקר מתמשך על זיהום קרקע ומים בגוש דן שעורכת נציבות המים. השלב הנוכחי של המחקר חושף עוד מוקדים של אזורי מגורים ושטחים ציבוריים, שאליהם התפשטו זיהומי קרקע ומים.

את המחקר מבצעים בעבור נציבות המים חוקרים ממרכז וולקני בבית דגן ומאוניברסיטת בן גוריון בנגב. בשנה האחרונה, הרחיבו החוקרים את הבדיקות שהם עושים אל כמה מתחמי מגורים ותעסוקה ברמת גן ובגבעתיים. הם גם המשיכו לבדוק מתחם בגבול תל אביב-גבעתיים, שבו פעל בעבר מפעל תע"ש שפלט זיהום רב למי התהום והקרקע.

כמו כן, החוקרים בדקו את אזור הרחובות ז'בוטינסקי והמבדיל ברמת גן, שבו פעל במשך עשרות שנים מפעל גדול לניקוי יבש, "קשת". במפעל נעשה שימוש בחומרים רעילים שמתנדפים לסביבה. שלושה עצי אקליפטוס שנמצאים ליד האתר שבו היה המפעל נבדקו ברציפות בשנתיים האחרונות ונמצאו בהם רמות גבוהות של החומר הרעיל "טטרהכלורואתילן". החוקרים מעריכים שמדובר בזיהום מצטבר של המפעל, שהתפשט גם 20 שנה לאחר סגירתו. שלושה קידוחים של מי שתייה שפעלו באזור נסגרו בשנים האחרונות לאחר שהתגלה בהם זיהום מעל התקן המותר.

חלק מהבדיקות נעשו במתחם תעשייתי בגבעתיים שנקרא "שפע טל" (מצפון למפעל תע"ש), מתחם שאמור להפוך בעתיד לאזור מגורים ומסחר. במקום נבדק עץ אקליפטוס ונמצאו בו רמות גבוהות של "טטרהכלורואתילן". לפני כמה שבועות נבדקו עצים נוספים וגם בהם נמצאו ריכוזים גבוהים של חומר זה. החומר הגיע לקרקע ולמי התהום ממפעלים כמו זה של תע"ש, התפשט אל הסביבה והצטבר על עצים. בדיקות שנעשו בגן הציבורי שרייבר, ליד מפעל תע"ש, העלו ראיות לכך שפליטת חומרים רעילים מהקרקע לשורשי העצים נמשכת כל הזמן.

על סמך ממצאי הזיהום ניסו החוקרים להעריך את כמות החומרים הרעילים שעלולה לחדור אל תוך מבנה תת קרקעי. לדברי הפרופ' אורי מינגלגרין ממכון וולקני, קיים חשש שבמבנים יהיו רמות זיהום גבוהות מהריכוז המירבי שמותר לחשיפה.

בימים אלה נמשכת עבודה של החברה האמריקאית "לואיס ברגר", שאמורה לרכז את ממצאי המחקרים של נציבות המים. החברה תבצע הערכת סיכונים ותמליץ על טיפול בזיהום. בין השאר, החברה תתייחס לסקר היסטורי שנערך במסגרת המחקר של נציבות המים ושבו אותרו 156 מקורות זיהום אפשריים. מלבד מפעל תע"ש, מדובר במפעלים לייצור וציפוי מתכות, מפעלי אלקטרוניקה ומכבסות לניקוי יבש. רבים ממפעלים אלה לא טיפלו בשפכים ולא פינו פסולת רעילה. בכמה אתרים בנוסף לתע"ש כבר נמצא ריכוז גבוה של חומרים רעילים בקרקע.
 
© כל הזכויות שמורות ל"פרפקט מרקטינג" - מפעילת אתר "צלול- מיני בר" אוסמוזה הפוכה | מי אנחנו | צור קשר | מפת האתר | מטהרי מים | הוספה למועדפים | קולר מים | פילטר מים | אבנית | מסנן מים | מיני בר אולימפיק | בית | מיני בר רצפתי אנג'ל | אוסמוזה הפוכה | מיני בר ומערכות אוסמוזה הפוכה | אבניX
 
חברת צלול מיני בר עוסקת בשרות ואספקה של מוצרים בתחום טיהור מים והשבחת המים למגזר הפרטי והעסקי גם יחד. השירות הניתן למגזר העסקי כולל ארגונים גדולים וקטנים כאחד. מגוון המוצרים כולל בין היתר : מיני בר למים חמים וקרים, מכונות שתייה (בר מים), פתרונות למניעת אבנית, ציוד ביתי לטיהור מים והשבחת מי הברז, מסנני מים , ממברנות, מערכות אוסמוזה הפוכה וסוגים נוספים של ציוד נלווה.הייתרון בקניית מתקן מיני בר מים לבית דרך חברת צלול הינו השירות המצויין, המחירים הזולים והאחריות המקיפה.
צלול מיני בר משווקת מיני ברים ומתקני מים בכל רחבי הארץ ועובדת עם היבואנים הגדולים ביותר והיצרניות המובילות בישראל. מתקני מיני בר - מכשיר בר מים ביתי , מסנן אבנית עם חברת צלול
מאמרים נוספים: קניית מיני בר -המלצות   טיהור מים -בר מים -שאולות ותשובות מתקן מים ביתי  פילטר אבנית

 
   
  עיצוב אתרים

© כל הזכויות שמורות ל"פרפקט מרקטינג" - מפעילת אתר צלול מיני בר ושיווק פתרונות טיהור מים
לייבסיטי - בניית אתרים