צלול-מאמרים>>אילו מים עדיפים לשתיה?
 
 
חיפוש באתר:  


  מיני ברים-חם/קר
  ברים ריצפתיים
  קולרים ומשקורים
  מוצרים נוגדי אבנית
  מטהרי מים
  מערכות אוסמוזה הפוכה
  מסנני מים תוצרת ארה"ב
  ערכות מסננים להחלפה
  מסנני מים
  בטיחות ומיגון
  מוצרים משלימים
  שרות ותחזוקה
  שאלות נפוצות
  מאמרים בתחום המים
  מסננים למקררים
  מיני בר מתצוגה/יד שנייה
  מכונות קפה לבית ולמשרד
  מרככי מים Brita
  אוסמוזה לתעשייה
 

אילו מים עדיפים לשתיה ?

אילו מים עדיפים ?

מאמר מאת יאיר ראובן.

קראתי בעיון את המאמר על המים. מעט צרם לי לשמוע על ההמלצה לשתות מי ברז, שלדעתי אנו חייבים להימנע מצריכתם. כמו כן, כותב המאמר אינו מספק מידע על כמות המים שהגוף מאבד ביום, כל יום. הוא כותב: "כדאי לזכור כיצד אנו מאבדים נוזלים: זה קורה בהזעה, בנשימה (עד שתי כוסות ביממה) ובהשתנה."ראוי לציין שהגוף מאבד כשלושה ליטרים של מים ביום, בהזעה יותר מליטר נוזלים (גם אם לא מזיעים מים מתנדפים דרך העור וכפי שידוע, העור הוא ה"כליות" המשניות של הגוף) בחילופי הגזים בריאות יותר מחצי ליטר וכמובן, דרך השתן, ליטר וחצי ואף יותר.

שמתי-לב לאזהרה שניתנת לחולי כליות ועל ההמלצה להתייעץ עם רופא המשפחה. האם כדאי לומר שזו תהייה עצת אחיתופל? שהרי הלז, הרופא דאג במישרין או בעקיפין בעזרת כימיקלים שונים לבעיה בכליות.
יש לציין שישנם תשעה סוגי מים והם:

 

  1. מים קשים. אלו מים מלאים במינרלים לא אורגנים כגון סידן, ברזל, מגנזיום, נתרן וכדומה. מים המגיעים מנהרות, אגמים ובארות מסווגים כמים קשים. בארץ מים קשים נמכרים בשווקים תחת השם "מים מינרלים" או "מי מעיינות".
  2. מים רכים. אלו מים יותר רכים ממים קשים, גם בהם נמצאים מינרלים לא אורגנים, אבל בכמות קטנה יותר. אין הכוונה למים שעברו תהליך "ריכוך". במים רכים ניתן למצוא גם כימיקלים. גם מים אלו נמכרים בשווקים תחת השם "מים מינרלים" או "מי מעיינות". ההבדל בין מים קשים לרכים הוא בכמות המינרלים הלא אורגנים שהמים צברו בזמן חלחולם למעיין או בזמן זרימתם בנהר במורד ההר.
  3. מים מורתחים. אמנם בדרך זו אנו הורגים חיידקים, אבל ריכוז המינרלים הלא אורגנים יהיה יותר גבוה. בנוסף, בדרך זו נכנסים לגוף חיידקים מתים. מי ברז מורתחים אינם ערובה למים ללא כימיקלים.
  4. מי גשמים. בעבר מי גשמים נחשבו למים הכי טהורים, אנשים היו מלקטים את מי הגשמים לשתייה. זאת הדרך שהטבע ממחזר ומטהר את המים. כמובן שבימינו אין ההמלצה לשתות את מי הגשמים בגלל זיהום האוויר הגלובלי.
  5. מי שלגים. גם במים הללו השתמשו בעבר, בעיקר באזורים נידחים, אך מאותה סיבה שלא שותים מי גשמים אין ההמלצה לשתות מי שלגים. בנוסף לכך, בדגימות של פתיתי שלג מאזורים נידחים ביותר נמצאו מינרלים לא אורגנים וחיידקים שונים.
  6. מים מסוננים. הם מים שעברו תהליך סינון וטיהור עם פילטרים. בתהליך זה סוננו חלקיקים גדולים של מינרלים לא אורגנים, אבל פילטרים, גם הטובים ביותר אינם יכולים לסנן חיידקים ווירוסים. יצרני מים מסוננים דואגים להעביר את המים בשלב האחרון של הטיהור דרך אוזון ו/או אור אולטרא-סגול בכדי לוודא את השמדת החיידקים.
  7. אוסמוזה הפוכה. זהו תהליך של סינון וטיהור מים, כאשר מים עוברים תחילה דרך פילטרים ולאחר מכן, תחת לחץ, הם עוברים דרך ממברנה שמפרידה בין החלקיקים הזרים והמים. בכל אופן, הממברנה מאפשרת למולקולות מסוימות לעבור דרכה, כגון מולקולות של ברזל וחנקה. יש לציין שהמערכות הללו משתכללות, מחקרים מראים שניתן לסנן את המים בשיעור של 90%-97% מכמות המינרלים ויותר מ-99% מרמת היונים של החלקיקים המושעים. התוצאה הזו מסווגת את המים ממכשיר אוסמוזה הפוכה כמים הטהורים ביותר לאחר מים מזוקקים. אף-על יעילותה של המערכת ישנו בזבוז רב של מים. על כל ליטר מים טהורים אנו שופכים לביוב בין 4-6 ליטר מים. כמו כן, רצוי לציין שהמים במדינת ישראל עשירים באבנית, שגורמות לסתימה מהירה יותר של הפילטרים, דבר שאינו מוזכר ע"י משוקי המערכות. כמו כן, נשארת בעיה אחת, אותה בעיה שמלווה את כל הפילטרים ללא יוצא מהכלל. לאחר שימוש ממושך, הפילטר הופך למשטח גידול לחיידקים.
  8. מים ללא יונים כבדים De-Ionized Water. אלו מים שעברו תהליך החלפת יונים כבדים ביונים רכים. אמנם מספר היונים לא השתנה, אבל יש רושם שהמים דומים למים מזוקקים. להבדיל ממים מזוקקים למים ללא יונים יש טעם מעט מלוח מפני שהם מכילים מלחי נתרן.
  9. מים מזוקקים. מים שעברו תהליך טיהור הדומה לתהליך הטיהור בטבע של מי גשמים. תחילה המים מורתחים, כך שהאדים מכילים רק מולקולות של חמצן ומימן, כל המינרלים, הכימיקלים, החיידקים ושאריות אחרות נשארים מאחור. לאחר מכן האדים מתעבים חזרה למים טהורים ביותר ללא כל חשש לזוהמה. מרפאים טבעיים בארה"ב ממליצים חד משמעית על שתיית מים מזוקקים.



תהליך טיהור של מים מזוקקים
אחד הנושאים השנויים במחלוקת בארה"ב הוא סוג המים הטוב ביותר לשתייה. ברשתות השיווק בארה"ב ישנם שלושה סוגי מים על המדפים, מים מסוננים, מים מזוקקים ומים מינרלים. שם, יש לצרכן את אפשרות הבחירה, אבל בארצנו הקטנטונת ניתן לרכוש רק סוג אחד של מים, מים מינרלים או מי-מעיינות. לפני שתחליטו איזה סוג מים הוא הטוב ביותר לצריכתכם האישית, הייתי רוצה להציג בפניכם מספר דברים אותם חקרתי בארה"ב.

ההבדלים בין מים מינרלים למים טהורים (מים מסוננים או מזוקקים).

זו השאלה הראשונה ואולי החשובה ביותר שנשאלת בארצות-הברית. המים המינרלים או מי-מעיינות, הם מים שספחו אליהם מינרלים מהאדמה. מקורם של המינרלים הללו מהסלעים והמחצבים שבאדמה. המינרלים הללו חסרי אנזימים, חסרי חיים וויברציה, הגוף לא יכול ויסרב להשתמש באותם מינרלים. בעצם, אותם מינרלים לא אורגנים הם חלק מהגורמים לנזקים ותחלואות בגוף, כגון אבנים בכליות, הסתיידות עורקים ודלקות מפרקים.

המים המינרלים זכו לפופולריות בעיקר באירופה. שם, מספר מקומות נופש וספא נמצאים בקרבת מעיין מים נקיים. באותם מקומות היו מציעים לנופשים ולאנשים שהגיעו אליהם להחלמה וטיהור הגוף את מי המעיין שלהם לשתייה. כך נוצר הרושם שבמים ישנה סגולה לרפא מחלות. כמובן שמאחורי זה ישנו עניין שיווקי, אחרי הכל לא ניתן למכור את שיטות הריפוי בספא לכולם, לשם כך צריך להגיע אליהם, אבל ניתן למכור את מי המעיין בבקבוקים לכל דורש.

מדוע אין ברשתות השיווק בארץ מים מסוננים או מזוקקים, מדוע אין אפשרות בחירה כמו בארה"ב?

זו שאלה אחרת שאני שומע מישראלים רבים. ובכן, הסיבה לכך היא כלכלית בלבד. עקב עלויות הייצור של מים מסוננים ומים מזוקקים. בעולם המזוהם שלנו אין מים נקיים, אפילו במקומות הנידחים ביותר ועל ההרים הגבוהים ביותר, בעיקר בגלל זיהום האוויר הגלובלי. מי הגשמים סופגים בדרכם הארוכה אל האדמה חלקיקי פיח, כימיקלים, קרינה ורעלים אחרים שבאוויר.

בכדי לייצר מים מינרלים נקיים מזוהמה כימית ותעשייתית, צריך להפריד את הזוהמה הזו מהמים וזה נעשה בעיקר ע"י מסנני פחם. ייצור מים מינרלים הוא הזול ביותר ולכן גם הרווחי ביותר. כל שניתן לעשות הוא לשכנע את הצרכן שהמינרלים במים אכן נחוצים בגוף והם ימלאו את החסר. זוהי שגיאה חסרת תקדים ובפרק הבא נלמד מדוע הגוף לא משתמש באותם מינרלים שמקורם בסלעים, מחצבים ועפר.

לעומת מים מינרלים, מים מסוננים עוברים תהליך סינון מורכב שבסופו המים עוברים דרך אור אולטרא-סגול ו/או אוזון, בכדי לוודא ששאריות חיידקים אכן הושמדו. תהליך שכזה אמנם מעלה את מחיר הייצור, אבל בתמורה, מתקבלת איכות מים גבוהה. עלות הייצור של מים מזוקקים גבוהה אף יותר, עקב צריכת החשמל להרתחת המים, כאן אנו מקבלים את המים הנקיים ביותר, הטובים ביותר לשתייה.

מדוע ממליצים המרפאים הטבעיים בארץ על מים מינרלים ללקוחותיהם?

הרוב המכריע של המרפאים הטבעיים בארה"ב יודע את חשיבות הצריכה של מים טהורים ואת היתרונות הבריאותיים שבהם ועל החסרונות והנזקים שמים מינרלים עלולים לגרום. לעומת זאת, המרפאים האלטרנטיביים בארץ ממליצים על שתיית מים מינרלים וחושבים שמים טהורים יכולים להזיק לגוף.

אינני מבין מדוע אנשים מסוימים מתעלמים מדבריהם של רבים מגדולי המרפאים הטבעיים באמריקה, מהמחקרים הרבים וההוכחות המצביעים על יעילותם של מים טהורים, מדוע הם ממליצים על מים מינרלים ללקוחותיהם. האם הם עוצמים עין ומשתעבדים לתעשיית המים המינרלים, תעשיית המים היחידה בארץ או אולי, הידע של גדולי המרפאים הטבעיים בארה"ב בסיסו בשגיאה אחת גדולה?

הסיבה הפופולרית ביותר שבאמתחת המתנגדים למים טהורים היא הטענה שמים טהורים, מים ריקים ממינרלים, גורמים למינרלים "חיוניים" לצאת מהגוף דרך השתן. אמנם טענתם נכונה, אך היא נכונה למחצה. מים ריקים כגון מים מסוננים או מים מזוקקים אכן יוציאו מינרלים מהגוף, אבל המינרלים הללו הם מינרלים לא אורגנים, מינרלים שהגוף אינו יכול להשתמש בהם, מינרלים שגורמים להסתיידות עורקים, אבנים בכליות וגבישים במפרקים, מינרלים שהגיעו מעפר ומחצבים קרקעיים. מים טהורים לעולם לא יגעו באותם מינרלים שהתמזגו ברקמות ותאי הגוף, הם לעולם לא יוציאו מינרלים שמישים, מינרלים עם אנזימים וויברציה.

פעמים רבות כל כך הומלץ לאנשים שסבלו מדלקות במפרקים, כאבים ברגליים, עייפות כרונית ומחלות שונות אחרות להתחיל לשתות מים טהורים. התוצאות לא איחרו להגיע, חל שינוי חיובי במצבם בריאותם.

האמונה הרווחת היא שמים מינרלים מספקים מינרלים נחוצים לגוף, אבל ישנן הוכחות מדעיות שאותם מינרלים לא אורגנים על-אף יכולתם להתמזג במחזור הדם, אין הם יכולים להשתתף בתהליך הפיזיולוגי לבניית תאים חיים בגוף האדם. אותם מינרלים מפריעים למבנה הביולוגי, העדין והמורכב של הגוף ועלולים ליצור מעמסה לא נחוצה על הכליות.

בארה"ב, להבדיל מישראל המים נחקרו עמוקות ותוצאות המחקרים מופיעים בספרים כגון:
The Choice is Clear, by Dr. Allen E. Banik
The Hunza Land, by Dr. Allen E. Banik
Water Can Undermine Your Health, by Dr. Norman W. Walker, D.S.c (Doctor of Science)
Water the Ultimate Cure, by Steve Meyrowitz, introduction by Dr. F. Batmanghelidj, M.D
Water – The Shocking Truth, by Paul C. Bragg, N.D., Ph.D, life extension specialist.


מדוע חשוב לשתות מים מזוקקים בזמן שעורכים ניקוי גוף מרעלים

דבר נוסף, ניסים לא הסביר מדוע חשוב לשתות מים מזוקקים בזמן שעורכים ניקוי גוף מרעלים, ניקוי, שדרך אגב אורך שישה שבועות או יותר. בל נשכח, רוב האנשים שעורכים ניקוי גוף מרעלים הינם בשלבי מחלה זו או אחרת ושתיית מים מזוקקים, לפי טענתו של ניסים, עלולה לגרום למחסור חמור במינרלים, שהגוף זקוק להם נואשות בשעת מחלה. יתרה מכך, כאשר מכינים תה צמחים, רצוי ועדיף להשתמש במים מזוקקים, שהם מים ריקים, אשר ביכולתם לספוח אליהם פייטוכימיקלים רבים יותר ממים מינרלים.

אני מקווה שדבריי יתקבלו בברכה.
בברכת שפע בריאות,
יאיר ראובן, M.H., N.H (Natural Healer, Master Herbalist)

 
© כל הזכויות שמורות ל"פרפקט מרקטינג" - מפעילת אתר "צלול- מיני בר" אוסמוזה הפוכה | מי אנחנו | צור קשר | מפת האתר | מטהרי מים | הוספה למועדפים | קולר מים | פילטר מים | אבנית | מסנן מים | מיני בר אולימפיק | בית | מיני בר רצפתי אנג'ל | אוסמוזה הפוכה | מיני בר ומערכות אוסמוזה הפוכה | אבניX
 
חברת צלול מיני בר עוסקת בשרות ואספקה של מוצרים בתחום טיהור מים והשבחת המים למגזר הפרטי והעסקי גם יחד. השירות הניתן למגזר העסקי כולל ארגונים גדולים וקטנים כאחד. מגוון המוצרים כולל בין היתר : מיני בר למים חמים וקרים, מכונות שתייה (בר מים), פתרונות למניעת אבנית, ציוד ביתי לטיהור מים והשבחת מי הברז, מסנני מים , ממברנות, מערכות אוסמוזה הפוכה וסוגים נוספים של ציוד נלווה.הייתרון בקניית מתקן מיני בר מים לבית דרך חברת צלול הינו השירות המצויין, המחירים הזולים והאחריות המקיפה.
צלול מיני בר משווקת מיני ברים ומתקני מים בכל רחבי הארץ ועובדת עם היבואנים הגדולים ביותר והיצרניות המובילות בישראל. מתקני מיני בר - מכשיר בר מים ביתי , מסנן אבנית עם חברת צלול
מאמרים נוספים: קניית מיני בר -המלצות   טיהור מים -בר מים -שאולות ותשובות מתקן מים ביתי  פילטר אבנית

 
   
  עיצוב אתרים

© כל הזכויות שמורות ל"פרפקט מרקטינג" - מפעילת אתר צלול מיני בר ושיווק פתרונות טיהור מים
לייבסיטי - בניית אתרים